KVALITET & KORTA LEDTIDER I ÖVER 50 ÅR
Våra produkter och tjänster ska uppfylla våra kunders och andra intressenters krav och förväntningar, med hänsyn till säkerhet, kvalitet, miljö och integritet.
I 50 år har Wästgöta Plast AB levererat produkter med kvalitet och kundservice som ledord. Detta genomsyrar verksamheten på daglig basis och uppnås genom tre arbetsområden; kundfokus, ledning och medarbetare.

Stefan Ström
VD Wästgöta Plast AB


KUNDFOKUS
Kvalitet är ett mått på våra prestationer utifrån kundens perspektiv. Därför fokuserar vi på:
-
Förstå och tillgodose kunders behov.
-
Överträffa kundens förväntningar.
Vi måste vara bättre än våra konkurrenter för att uppnå detta, vilket kräver att vi lyssnar på våra kunder. Utifrån deras synpunkter kan vi planera och genomföra ständiga och varaktiga förbättringar i vår verksamhet.

LEDNING
Ledningen ska tydligt visa engagemang för kvalitet genom att:
-
Sätta tydliga mål och gå från ord till handling.
-
Utveckla alla medarbetares kompetens och ge möjligheten till att alla uppnår sina arbetsmässiga mål.
-
Delegera arbetsområden och ansvar så långt som möjligt.
-
Med ett långsiktigt perspektiv genomföra åtgärder och förändringar baserat på fakta.

MEDARBETARE
Samtliga medarbetare på Wästgöta Plast AB ska:
-
Ges möjlighet att ta ansvar för kvaliteten i sitt arbete och förstå sin egen roll.
-
Förväntas bidra aktivt till en positiv arbetsmiljö för att uppnå bolagets målsättningar.
-
Ha en bra förståelse för målen som ska uppnås och de önskade resultaten.
-
Basera sitt agerande och sina beslut på förnuft och fakta.